[KIRJOITTAJA]
Joni Pesonen
[KATEGORIA]
Tarinat
[PÄIVÄMÄÄRÄ]
8.9.2025

Syyskuussa 2025 järjestettiin ensimmäinen Veykeen jääkiekkoturnaus Espoossa. Tapahtuma toi yhteen kolme eri yritystä, tiukkoja pelejä ja loistavan afterin. Tästä on tulossa vuosittainen perinne – tässä tunnelmat ja opit ensimmäisestä tapahtumastamme.
Veykee järjesti syksyllä 2025 oman jääkiekkotapahtumansa, jossa ei pelattu pelkästään pisteistä, vaan myös yhteishengestä ja brändin rakentamisesta. Mukana oli kolme yritystä: Veykee, TTGreen Oy ja Laatusepät – kaikki mukana omalla joukkueellaan Hype Areenan jäällä Espoossa.
Joukkueissa oli neljä kenttäpelaajaa ja maalivahti, ja vaikka yleisöä ei tällä kertaa ollut, ei tunnelmasta ollut puutetta.
Veykee vei voiton!
Pelit olivat tiukkoja mutta leikkisiä. Rankkarit, tuuletukset ja nopeat vaihdot pitivät temmon korkealla koko turnauksen ajan. Lopulta Veykee vei turnausvoiton, mutta jokainen tiimi sai juuri sen mitä hakikin: kokemusta, yhteyttä ja veikeää meininkiä.
Alun perin suunniteltu saunailta Hype Areenan yläkerrassa vaihtui lennosta Hookin ravintolaan, jossa koko porukka kokoontui turnauksen jälkeen syömään ja jatkamaan iltaa. Logistiset haasteet eivät hidastaneet meininkiä – päinvastoin. Ilta tiivisti päivän hengen: hyvä ruoka, rento meininki ja uudet tuttavuudet.
Miksi Veykee järjesti turnauksen?
Tapahtuma toimi useassa roolissa:
– Veykeen lanseeraustapahtuma
– Veykee brändin kehitysprojekti
– Asiakastapaaminen ja -kokemus TTGreenin kanssa
– Kokeiluformaatin pilotti vuosittaiselle perinteelle
Veykeen tavoite oli luoda merkityksellinen kokemus osallistujille – ja siinä onnistuttiin.
Aftermovien tuotannosta vastasi Veykeen oma tiimi, ja se toimii samalla referenssinä tapahtumien dokumentoinnista ja videotuotannosta kiinnostuneille yrityksille. Afterin näet blogin lopusta.
Ensi vuonna isommin – ja vieläkin veikeämmin
Ensimmäinen 3v3-turnaus oli vasta alkusoitto. Tavoitteena on järjestää tapahtuma vuosittain, laajentaa osallistujamäärää ja rakentaa siitä aidosti odotettu syksyn aloitushetki – yhdistäen urheilun ja sisällöntuotannon.